några nostalgiklipp

Jag sitter här i det småmysiga regnet och har en del tid över, går därför igenom och googlar/youtub:ar/imdb-browsar info och klipp från förr… tänkte först skriva litegrann om filmmusik jag minns, men jag utökar det, vidgar det en hel del. Det finns ju så enormt mycket när man väl börjar gräva men det är ytterst intressant. här är ett axplock.

oj, vad jag rös när jag hittade det här klippet. Det väckte en hel del minnen. Vi hade en dator – C64 – och detta, just den här versionen av Tetris, var ett av spelen vi körde. Det tog alltid evigheter att ladda bandet. Gillar nog den här spelmusiken bäst, även om jag tyckte att spel som Bubble bobble, Wonderboy och Buggy boy egentligen var lite mer spännande att spela i längden.  

Det var ungefär den här datorn

 

Egentligen minns jag mest musiken från detta program. Och Lasse Åberg. Mindes inte att det var så fantasifullt och…skruvat. 🙂
 

Falcon crest. Musiken tycker jag fortfarande är riktigt bra, även om det är si och så med resten. Men det var en favorit när det begav sig.

 

Såg både på Anne på Grönkulla (reprisen går ju nu förresten) men uppskattade minst lika mycket, om inte mer, Vägen till Avonlea när den gick någon gång runt -93 (?) och har även läst om författaren Lucy Maud Montgomerys liv litegrann.

Picassos äventyr
Mest för att jag har sett den här filmen hundra gånger känns det som, och kan en hel del av replikerna vid det här laget. Den här låten sätter sig verkligen, själva melodin i alla fall.

* *

Ännu mer nostalgi kan den som vill finna på den här sidan om gamla vykort

Leave a Reply

