Regnbåge och andra foton

Såg en så fin regnbåge en kväll när jag var på besök på kulturkalaset i Göteborg i veckan. Kulturkalaset som var otroligt kul, verkligen ett lyft för hela staden.

Promenadvägen in till stan från Örgryte är också fin, med bäck och skogsdungar…

I juli besökte jag Vrångö, en av de öar i Gbg skärgård som jag inte hann besöka förra sommaren. Namnet kan kanske kännas lite avskräckande men jag blev inte ett dugg besviken. 🙂 Jag tyckte mycket om ön, som är lika mycket naturreservat med härlig natur men också en stor del med bebyggelse.

En fin liten, liten stuga på toppen av ett berg. Hade varit perfekt att ha som skrivarstuga eller liknande…

Ingen vanlig biltrafik på ön, men väl flakmoppar och andra lite mer underliga fordon. Förhoppningsvis en och annan liten elbil/miljöbil.

sköna vindar ute på vattnet…

från Onsala…

Här från Köpenhamns station, också från juli i år. (undrar varför skärpan blir så dålig på dessa webbbilder trots att man bättrar på den i photoshop…) Var länge sen jag var på besök i Köpenhamn men det var så trevligt som jag minns det. Perfekt att gå på Ströget på förmiddagen innan det hunnit bli allt för mycket folk. Många gatumusikanter och Indienfestival denna dag…

Hamnhusen utgör en härlig färgklick i stan!

Inne på Tivoli

Bokutförsäljning inne i kyrkosal. Tur att alla böckerna var på danska, och jag inte kan det språket tillräckligt bra ännu, så slapp jag konka på kassar och sparade förmodligen ett par hundralappar.. 🙂

Leave a Reply

