Kurer och om att organisera information

För tillfället är jag (tyvärr) på en antibiotikakur så jag försöker balansera upp det med prebiotika av olika slag, kapslar såväl som med annan föda.  Vet egentligen inte om intag av Silicean kan påverka det här i någon riktning, men det var en tanke som dök upp just. När man äter en kombination av lite olika kosttillskott så vet man ju inte säkert hur det påverkar. Har vidare hört att om man äter mycket omega 3 så blir man mer lättblödande och det kanske inte är så bra inför exempelvis en operation.

Nu i morse har jag förutom att packa, mest försökt få lite ordning på alla grejor jag har omkring mig, det blir allt mer så jag får nog prioritera att skänka eller sälja en del, bl.a. böcker. Det är lite enklare att strukturera upp information man har digitalt i mappar osv men även där tenderar det att bli översvämning emellanåt tycker jag. Ändå verkar det vara en stor utmaning just nu, får ständigt hitta nya strategier för att organisera information. Det var absolut inga problem förr
innan internet och innan man hade ovettet att köpa en massa nya böcker och tidningar fast det redan står så många olästa i hyllan.

Det finns ju en sida som heter “Delicious” på nätet där man kan strukturera upp bokmärken/favoriter och så vidare.  Och nå sidan oavsett från var man sitter. Den skulle man ta sig en närmare titt på. Ibland får man ju också bra tips på sidor från folk “live” vilket har hänt mig så sent som i våras.. och ja, den marknadsföringen får nog ändå ses som en av de bättre. PS Vill bara korrigera ovanstående inlägg lite till personliga tips istället. Dvs som har mer att göra med vem, vad, varför än om det är digitalt eller irl.  Med önskan om en trevlig helg!

Leave a Reply

