En vanlig dag och Östling om Albatrosser

Idag har det i stort sett varit en vanlig dag, med växlande väder och jämna plågor. Fast det är lite överdrivet för jag har i stort sett känt mig bra. Jag har inte fått så jättemycket gjort, men jag har reflekterat över allt möjligt som jag läst gällande hälsa, livet, foto, journalistik, drivkrafter och en massa annat som jag inte precis nu kan sammanfatta.
Var ute på fotopromenad i skogen i går, som synes ovan. Blev så inspirerad när jag såg ett inslag med fotografen Brutus Östling på tv, som nyligen kommit ut med en fotobok om Albatrosser. Det var väldigt kul att höra honom berätta om hur han levde på en övergiven ö där en stor mängd av dessa fåglar höll till. Albatrosser kan tydligen flyga så mycket som 80 varv kring jordklotet under sin livstid (!) framkommer en bit in i inslaget. Det finns att se här.

Hans fina hemsida är här.
Det finns så mycket gällande fotografi som jag skulle vilja lära mig. ALLT närmare bestämt. Studio,  produktfoto och interiör- är väl det jag kan minst om. Överväger om jag ska satsa på ytterligare en utbildning och då inom detta. Det återstår att se.

Leave a Reply

