3 jan ~ nr 341. Vinterblommor

amaryllis
Härliga vinterblommor som jag passade på att fota idag. Amaryllis, Ljung och nederst Hyacint. Hoppas att de står sig ett tag till. Lite lätt behandling i PS.
Hyacinten är jag lite missnöjd med; fick inte riktigt till vitbalansen. Något tips hur man kunde göra den annorlunda, eller konstruktiva råd gällande att fota blommor?
“Alla” tips är användbara 🙂

Translation: Today I photographed som winterflowers: Amaryllis and below heather (?)- Ericaceae and jacinth. Please give me your best advice regarding “flower shots”

vinterblomma_ljung_750

hyacint

4 thoughts on “3 jan ~ nr 341. Vinterblommor

  1. Gillar bin amaryllisbild. Den fångar verkligen karaktären hos blomman. Tips för att fota blommor har jag kanske inga, mer än att flytta ut dem i dagsljus. Då får du mer naturlig karaktär på bilden. Å ett big nono enl mig är blixt. Då förlorar man allt det härliga i blomman. Men alla fotar vi väl olika 🙂

    1. Tack så mycket! 🙂
      Det var ett bra tips att flytta ut blomman i dagsljus, det är ju inte alltid tillräckligt med ljus inne. Jag håller med dig angående blixt; fotar väldigt sällan med det om inte någon som tvingar mig 😉 (Undantag om man har någon ext.blixt med bouncer o mjukt ljus.) Det naturliga ljuset är ju oftast det bästa.

Leave a Reply

