nr.235 – Piller /pills

piller
Dagens bild till tema nr.235 – “Piller”
Vad tycker ni att bilden kommunicerar? Vad ger den för intryck?

Piller är en del av min vardag och speciellt nu, det är tredje förkylningen som jag har fått i vinter. Pga sämre immunförsvar så har jag varit bättre och sämre i perioder, men inte helt frisk. Som tur är blandar jag med “naturens piller” såsom gojibär och pumpakärnor mm. Nu när jag är förkyld tar jag även kan jang och echinacea, citronvatten och honung mm.
Här ovan är jättenattljusolja, curricummin, probiotika-tabletter mm.

Translation: It’s my third cold this winter. Because of a lower (?) immunsystem I easily get sick. Todays pic is for the topic “pills” and as you can se I also eat goji, pumpkinseeds (and much more of course.)

7 thoughts on “nr.235 – Piller /pills

  1. Åh, en sån vinter hade jag för ungefär 3-4 år sen. Tre RIKTIGA influensor med en eller två månaders mellanrum med hosta, snuva och runt 40 graders feber vid varje gång. Det är INTE kul! Men sen efter det har jag faktiskt klarat mej. Man kanske bygger upp försvaret för varje gång… Krya på dej!

    1. Usch ja, det låter inte roligt! Ja, tror också att man bygger upp immunförsvaret varje gång.
      Tar även kolloidalt silver, ca 1 tsk-1 msk varje dag men det verkar ju inte förslå så mycket.. vet du hur mycket man bör ta?

Leave a Reply

