281. Sommar / Summer

prastkragar1_900

 

I almost forgot ‘Summer’ in the 365 photo competition. So here is a photo of the swedish summer, in the countryside Arboga Västmanland.

It’s soon autumn here in Sweden but rather then yellow, it is starting to look green again – like spring!

Jag glömde nästan tolningen av ordet ‘Sommar’ i fotoutmaningen 365 bilder. Så dags att tänka på nu! Finns ju eg. hur många bilder som helst man kan tänka sig i den kategorin, och säkert fantasifullare än den här.  Men anledningen till att jag tog den här nu är för att den är från mina hemtrakter och där jag ibland brukar promenera.
Senast igår var jag ute på promenad och jag gick runt och allt var.. grönt..som på våren?!? För två veckor sedan gick jag ungefär samma runda och då hade somliga björkar fått gula blad. Jag tänkte att jaha – nu är hösten strax här. Men igår var så hade bladen återfått sin gröna färg och även på åkern så grönskar det!?? Tack vare allt regn som kommit på sista tiden kanske? Vår – sensommar eller höst – ingen som vet egentligen. Ur led är tiden…

sommar_80030 augusti

aker_500

IMG_3139_50030 augusti

 

 

4 thoughts on “281. Sommar / Summer

Leave a Reply

