Up in the air

Idag har jag sett ‘Up in the air‘ med bl.a. George Clooney. Jättebra film faktiskt! Handlar om en man som i stort sett alltid är på “resande fot” och aldrig har någon plats som är hemma. Han flyger världen över i affärer, sitter i ledningen för ett företag och sparkar folk till höger och vänster på ganska brutala sätt. Han stannar aldrig upp, förrän han möter en medpassagerare (Alex) och inser att livet inte handlar om resan utan om de kontakter vi knyter längs vägen.  Jag hade väl inga direkta förväntningar innan men det var en välspelad, intressant, rolig och tankeväckande film med rolig, snabb och underhållande dialog. Kan varmt rekommendera om ni inte sett den.

Sedan har jag i princip inte orkat mycket mer idag. Helt absurd dag. Men sov halvdant inatt och sen blev dan som den blev – fast jag egentligen hade tänkt hinna med så mycket. Men men, nu borde jag väl ha lärt mig vid det här laget. “Det händer när du vilar” som är en ny bok av Tomas Sjödin, och bara själva titeln är ju lite trösterik i sig.

Leave a Reply

