Recepten

IMG_1839_800
Började ju i somras att spåna litegrann på en kokbok – nåja – receptbok med bilder som jag hade tänkt att det skulle bli, med mat från olika länder. Grundtanken var rätter som jag ätit på olika resor och som jag sedan tar och modifierar efter behov. Kanske delvis för att lära mig om olika länder och kulturers mattraditioner. Men också för att själv få uppfinna något nytt. Det blev några stycken recept men sen glömde jag bort det. Men nu med ett nytt objektiv känns det roligare igen. Den logiken. Men det är en utmaning och lite kul att göra om traditionella recept och sedan så att de blir bra (och så att jag tål dem). En ganska enkel spenatsoppa har jag gjort i lite olika versioner nu men den är fortfarande under utarbetande.
IMG_1844_800

2 thoughts on “Recepten

    1. Tack så mycket! Vad kul att du gillar dem:) Ja, det ska bli intressant vad det lider, men det är roligt och jag lär mig en del på vägen om både foto och mat (förhoppningsvis)!

Leave a Reply

