Nya vanor/Tränings-appar och bok

IMG_6254_900

Håller på att lägga grunden för nya vanor, sedan jag tog nät-uppehåll för några veckor sen då. Behövde det då och det vet vi ju alla att när man är stressad så går det sisodär med att försöka åstadkomma nya förändringar. Men nu, eftersom jag behöver bekämpa candida, så har jag behövt utesluta allt socker (äter bär ibland) och tar också hjälp av Pau Darco, Kaprylsyra, Tranbär, Olivolja, en kapsel som heter Nybalans (med krom i) och en hel del annat och givetvis mycket gröna bladgrönsaker.

Jag hittade två bra appar som jag starkt kan rekommendera!
Den ena heter 7 min WC (Workout) – den är verkligen jättebra! 7 minuter om dagen för träning det har alla, och den här är bra och pedagogisk. Jag tycker att det var helt lagom!
Appen är inte gratis, men väl värd pengarna.

Den andra träningsappen är en Yoga-app som heter “All-in-Yoga” (Yoga.com) – kostade väl runt 40-50 kronor men då ingår också 45 Yoga program och allt är mycket pedagogiskt och bra, indelat i allt från andning och nybörjarnivå till mycket mer avancerade övningar. Alla med videoinstruktioner som visar hur man ska göra. De båda apparna har fått topprecensioner.
Har också börjat läsa en bok som heter “Healingkoden” av Alexander Loyd. Den är riktigt intressant, och har en djup innebörd. Jag återkommer med en recension/innehåll längre fram.

Leave a Reply

