Kamomill och kurer mot urinvägsinfektion

20140331-161447.jpgDet vackra vädret och solskenet håller i sig, vilket jag är väldigt glad över. Solen och värmen kom lite överrumplande, det blev nästan “too much” är inte van vid det, men hoppas nu att det håller i sig.

Dricker ganska mycket kamomill-te just nu. Har haft nån form av kronisk urinvägsinfektion sedan hösten. Ett prov har visat positivt men två andra ingenting, fastän symtomen funnits där, från vaga till måttliga besvär. Två antibiotika-kurer gjorde det inte nämnvärt bättre heller. Emellanåt har jag provat Björk-glukos (2 dagar) som ska vara en relativt ny-kur mot detta som har hjälpt för en del, men där kunde jag inte heller märka nån större skillnad.Det senaste jag provade var en tranbärskur med tabletter från iSay, men inte heller detta var speciellt effektfullt. Så nu är jag inne på Kolloidalt silver, vilket jag provat förr, men kanske inte den mängd som erfordras. Så nu gör jag ett nytt försök. Dricker en del varmt vatten med nässel-pulver och så ja, som sagt detta te med Kamomill-blomma och sen tar jag helt enkelt åt mig de tips jag får till mig! Märker nästan ingenting när jag är ute långa sträckor och vandrar, utan mår bara bättre av det. Däremot är det sämre om jag är stilla under långa perioder.

Förresten, jag fick höra talas om Manuka honung också, som skulle vara riktigt bra. Kraftigt anti-bakteriell, men man ska ju ha den äkta. Funderar på att införskaffa det nu. Läs mer här: >> Manuka honung

 

Leave a Reply

