När poletten trillar ned

IMG_2101_1200

För ungefär en vecka sen fick jag en aha-upplevelse.. en polett trillade ned… Detta grundat på en erfarenhet som någon annan berättade om och  – som blev som det känns nu – en vändpunkt, eller i vart fall, en markering till ett annat sätt att tänka, i mitt liv. Vill inte gå in närmare på vad just nu.. men det kändes som en stor sten släppte från mitt bröst och jag fick lättare att andas. Men även förstå och se mitt liv på ett annat sätt efter den stunden. Det har med det existentiella förhållningssättet att göra, och saker som kanske tärt, utan att jag kanske helt varit medveten om det, det har legat där under ytan bara. Det kändes som en stor befrielse att det kom just då. Så nu känns livet lite…enklare. Svårt att veta vad detta kommer att betyda i förlängningen och framöver, men det har gjort det lite lättare och mindre komplicerat att leva.

Leave a Reply

