Oktober retreat

IMG_5092_1200

Första oktober, hösten är här och med den alla härliga färger. Helt klart mycket kyligare ute nu och det känns att vi går mot en mörkare period. Men ändå. Allt det färgglada runt omkring piggar upp litegrann.

IMG_5100_1200
Hade tänkt åka på bokmässan i helgen. Varit trött hela veckan, men tänkte dock att ombyte förnöjer och att energin nog återvänder bara jag tar mig ned. Men redan när jag satt mig på tåget kände jag mig utmattad, ja rent av svimfärdig, vet inte om det kan ha varit av lågt blodtryck. I ren panik så hoppade jag av tåget redan i Örebro! Har aldrig hänt förr. Finns inget som får mig att koppla av mer än att sitta på ett lugnt och tyst tåg. Satte mig och djupandades på en bänk och åt ett äpple och efter en stund så blev det bättre.

Så typiskt. Men bara tanken på att gå omkring i vimlet där kändes omöjlig: hade behövt åka iväg på retreat i stället så som jag kände mig. Men efter en liten stund av vila och andning så kände jag mig bättre igen. Orkade till och med promenera runt i Örebro och fota i det underbart vackra vädret. Så modet och humöret kom sakta tillbaka igen. Nu har jag tagit det lugnt i några dagar och känner mig (så gott som) återställd igen. Men behöver bara få vara.. Skapa små saker och inga större projekt.

DSC_0048_1200 IMG_5040_1200

Leave a Reply

